هر 13 دقیقه شاهد یک فوتی کرونایی هستیم، زنگ خطری که به ما یادآوری می‌کند که رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک به گفته کارشناسان از تزریق واکسن هم مطمئن‌تر است همچنان حیاتی‌ترین راه پیشگیری از این ویروس خطرناک است.
کد خبر: ۹۰۸۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳ 12 October 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: هر چند ویروس کرونا جان می‌گیرد و همچنان جولان می‌دهد اما عدم رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط برخی شهروندان، استان فارس را در وضعیت قرمز کرونایی و هشدار قرار داد.

گویا شهروندان هنوز مرگبار بودن این بیماری را جدی نگرفته‌اند و همچنان بی‌محابا به سفر می‌روند و در بازار و مراکز خرید حضور می‌یابند غافل از اینکه بی‌گدار می‌زنند و جان خود را به خطر می‌اندازند و همین سهل‌انگاری‌ها زمینه را برای بار سوم موج جدید کرونا را فراهم کرده است.

متاسفانه دود بی‌توجهی برخی شهروندان نه تنها به چشم خود رفته بلکه دامن مدافعان سلامت را هم می‌گیرد و حالا ستاد کرونا در استان تصمیم تازه‌ای برای اعمال برخی محدودیت‌ها گرفته که قرار است از چهارشنبه 23 مهرماه در سطح استان اعمال شود.

فارس جزو 4 استان با وضعیت نارنجی کشور

عبدالرضا قاسم‌پور جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اعلام کرد که با تصویب جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا محدودیت‌ها از چهارشنبه 23 مهرماه در 36 شهرستان آغاز می‌شود و تا پایان هفته آینده 2 آبان ادامه دارد.

وی گفت: مصادیق اعمال محدویت ستاد استانی کرونا شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، مدارش شبانه روزی، زبان سراها، کتابخانه‌ها و غیره است که این مراکز باید آموزش‌های خود را به‌صورت مجازی انجام دهند هر چند که 80 درصد مدارس و سایر موسسات آموزشی، آموزش را مجازی ارائه می‌دادند.

قاسم‌پور بیان کرد: تا پایان هفته آینده دانشگاه‌ها، مدارس، استخر‌های سرپوشیده، سینما، تیاتر، موزه و باغ موزه‌ها، تالار‌های پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و باشگاه‌های بدنسازی و برخی رشته‌های ورزشی مانند کشتی و کاراته و جودو و بازی‌های پربرخورد تعطیل هستند.

وی گفت: بر اساس مجوز ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و دستور استاندار فارس در سراسر استان استفاده از ماسک در ادارات برای کارکنان و مراجعان الزامی است.

 

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه برگزاری هرگونه مراسم مذهبی، همایش، ختم، برنامه اجتماعی و فرهنگی ممنوع است، گفت: مصوب شده تالار‌های پذیرایی، کافی شاپ ها، قهوه خانه‌ها از چهارشنبه به مدت 10 روز تعطیل شوند و رستوران‌ها و فست فود‌ها و آب میوه و بستنی فروشی‌ها فقط به صورت بیرون بر ارائه خدمت کنند.

گروه‌های پرخطر تا حد امکان از منزل خارج نشوند

محمدرضا کریمی معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به اینکه وضعیت در سطح کشور در زمینه همه‌گیری کرونا کاملا بحرانی است اظهار داشت: بسیاری از استان‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های همجوار فارس از جمله اصفهان، یزد و بوشهر نیز مستثنی از این وضعیت نیستند و در وضعیت قرمز و بحرانی قرار دارند و تبعات همجواری به شهرستان‌های همجوار استان کشانده شده است.

وی با بیان اینکه برخی شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند، افزود: این موضوع شرایط را پیچیده می‌کند که همه‌گیری کووید 19 در سطح استان مدیریت شود و تنها با رعایت نکات بهداشتی می‌توان زنجیره شیوع را قطع کرد.

کریمی با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط اصناف و مشاغل، بیان کرد: در برخی ادارات اصول بهداشتی از جمله زدن ماسک و فاصله اجتماعی رعایت نمی‌شود و به دلیل این موارد وضعیت استان را به وضعیت نارنجی تغییر داده است.

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: متاسفانه با آمار تقریبا بالا وارد این مرحله نارنجی شدیم و در موج دوم نتوانستیم کاهش تعداد موارد را داشته باشیم و این خطر وجود دارد که در مرحله سوم تعداد موارد بستری و ابتلایان به ویروس کرونا بالاتر هم رود.

وی با اشاره به نزدیکی فصل سرما و فعالیت ویروس و آنفلولانزا، سرماخوردگی و کرونا تصریح کرد: تجمع در یک محل زمینه ابتلا و انتقال به ویروس را تشدید می‌ند و سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای از جمله گروه‌های پرخطر ابتلا به کرونا هستند از این رو باید تا حد امکان از منزل خارج نشوند و در صورت خروج ضروری، فاصله‌گذاری اجتماعی را حفظ کنند.

 هر 13 دقیقه شاهد یک فوتی کرونایی هستیم، زنگ خطری که به ما یادآوری می‌کند که رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک به گفته کارشناسان از تزریق واکسن هم مطمئن‌تر است همچنان حیاتی‌ترین راه پیشگیری از این ویروس خطرناک است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار